Tur til Polen....nei. Tur til Oslo....nei. Tur til Lista.... Yes!! Endelig kom vi oss av sted - 30 elever og kontaktlærerne.

Tirsdag: Værmeldingen var dårlig med mye regn, men vi kjente ikke en dråpe hele dagen. Sola kom til og med litt fram.

Første stopp var aktivitetsparken på Konsmo. Her lånte vi frisbee og prøvde oss på frisbee-golf. Noen klarte det bedre enn andre..... Etter å ha spist lunsj - bagetter fra Ingrid og Lises kjøkken - kjørte vi videre mot Lista og stoppet på Nordberg Fort. Her fikk vi en omvisning med guide. På Lista Fyr var de fleste i tårnet før vi fikk en kort innføring i historien til fyret og våtmarksområdene omkring.

Endelig kom vi til overnattingsstedet vårt, Lista Vandrerhjem ved flyplassen. Kl. 18 var det middag i offisersmessa - kylling og ris. Resten av kvelden var til fri disposisjon, men vi samlet oss i et eget fellesrom som vi kunne disponere. Her var det spilling, synging og godt sosialt samvær.

Onsdagen kom med overskyet vær, men ikke regn. Etter en god frokost var det besøk i Hangarmuseet. Vi hadde en flott omvisning der om bl.a. krigen på Lista, og etterpå kom nok det beste av alt for mange elever - de kunne gå rundt og prøvesitte kjøretøyene, prøve hjelmer og mye av alt det de hadde i dette museet. Det synes de var gøy! Tre fedre var også kommet på besøk og det var veldig koselig.

Om ettermiddagen var det Adrenalinparkens tur. Halvparten spilte paintball og den andre halvparten løste oppgaver i fire ulike Escape Rooms. Heldigvis kom alle seg ut innen fristen og alle ble med på å spise lasagne til middag.

Om kvelden var det samling - noen spilte Ryktet Går (både for store og små) med stor iver, mens andre var sammen på rommene og spilte/sang/pratet der.

På torsdagen kom sommeren til Lista! Sol fra nesten skyfri himmel og varmt, men utover dagen kom skyene så det ble ikke den store varmen likevel....

Frokost og så til adrenalinparken hvor halvparten hadde paintball og den andre halvparten var på Escape Room. Denne dagen var vi to ganger i adrenalinparken - om ettermiddagen spilte noen paintball for 2.gang, noen var i trampolineparken mens resten kjørte gokart. Gokart var gøy og det gikk så det suste! Deilig grillmat til middag.

Om kvelden kom to fedre overraskende på besøk på motorsykler og det var veldig hyggelig! Ellers var det igjen spilling både med spill og av musikk. Noen på rommene og noen i fellesbygget. Lærerne fikk ryddet det sistnevnte og vi priste oss lykkelig over at vi kunne disponere det disse dagene. Det var mye som hadde blitt noe tungvint hvis ikke.

Fredag kl. 9 kom bussen og kjørte oss til dyreparken i Kristiansand. Et deilig sommervær med varme og sol hele dagen. Elevene gikk rundt i parken til vi møtes til middag - hamburger og brus - på Dyreparken Hotell. Etter en times tid til i parken, kom bussen og kjørte oss hjem til Øyslebø.

En flott og forhåpentligvis minnerik tur var over for denne gang. Takk for turen!

SE MASSE BILDER FRA TUREN I VIDEOEN UNDER. Videoen er laget av Tove Mørkesdal.