Onsdag morgen i greit oppholdsvær kjørte vi av sted til Ljosland og plukket opp elever langs veien. Vi begynte å gå innover i 11-tida og etter et par timer var vi framme.

Kl. 15 hadde elevene et naturfagsprosjekt hvor de ved hjelp av enkle redskap skulle lage et produkt eller en maskin som kunne fange energien. De jobbet med dette med liv og lyst og var veldig ivrige alle sammen. Et morsomt og vellykket prosjekt!

Tidlig kveld ble det middag – gryterett. Samtidig kom også regnet, så det ble inneaktivitet med kortspill, musikk, prat og god stemning. Ute økte regnet i styrke og også vinden. Det ble skikkelig ufyselig, men lærerne bestemte at uansett vær skulle vi ut dagen etter. Det ble en rolig natt inne.

Torsdag etter frokost gikk vi alle ut på tur mot Skoræ. Det var vått og vindfullt, og det tok ikke lang tid før flere var ganske våte og vinden økte også i styrke. En håndfull elever gikk med en lærer helt til Skoræ, mens de andre snudde halvveis og gikk tilbake til hytta. Tørkerommet ble ganske fullt.

Resten av dagen koste vi oss inne og så ut, hvor det tidvis sluddet…. Noen våget seg ut etter hvert da været bedret seg litt og gikk opp på «Dekningsfjellet» - mobildekning er viktig!  Middagen denne dagen var pølse og potetstappe.

Fredagen var det rydding, pakking og vasking. Det tok litt tid, og etter hvert tok Trond med seg elevene på tilbaketuren mens Vilde og Tove tok den siste finishen på hytta. Turen tilbake virker merkelig nok kortere og bussen kom litt over kl. 12. Da var det godt å sette seg i bussen og komme seg hjem. Dette var nok en vellykket vandretur.