Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Byggeprosjekt 5

Byggeprosjekt i 10. klasse

Første uka etter sommerferien gjennomførte 10. klasse byggeprosjekt. Dette prosjektet har lange tradisjoner på skolen, og det legges stor vekt på at elevene skal lære gjennom praktisk arbeid.

Tra14[1]

Hvor vond er en bråstopp i 10 km/t?

Ikke mye tenker du, men kanskje tar du feil? Fredag 9. juni kunne elevene ved Øyslebø ungdomsskole prøve dette på kroppen og få svar på flere andre aktuelle spørsmål knyttet til trafikksikkerhet og rus.

20230329_152147

Hjemme fra vellykket fredsreise

10. klasse var i uka før påske på fredsreise til Polen og Tyskland. De sendte oss en rapport under selve turen og beskrev oppholdet i Polen. Her er en artikkel om resten av opplevelsene etter at de forlot Krakow.

Aktiv ski -og akedag på Bruskeland

Ungdomsskolen har hatt besøk av samarbeidsskoler i Belgia og Spania. Fredag 3. februar dro hele ungdomsskolen og gjestene til Bruskeland.

Janne Finsådal

Fantastisk hjelp til juleballet

Tusen takk til Janne Finsådal og hennes gode hjelpere! Da budsjettet for årets juleball for ungdomsskolen ble redusert i forbindelse med kommunale kutt, fikk skolen overraskende hjelp fra Janne, mor til to elever på ungdomsskolen.

Velkomst 4

Spennende dager i Belgia

Det var en forventningsfull gruppe elever som reiste til Oostkamp via Brussel, sammen med lærerne Vilde Røinås og Odd Arne G. Risdal grytidlig tirsdag morgen.

IMG_20221017_103909

Kjenner du igjen noe av dette?

I aulaen på ungdomsskolen ligger det mye gjenglemt tøy samt en del sko. Er noe av dette ditt? Bildet over viser bare et lite utvalg. Se alle bildene. Hent før 15. januar ellers vil brukbare plagg og sko bli gitt bort.

Hele kullet samlet til felles bilde.

10. klasse sjekker ut

Onsdag hadde 2006-kullet sin siste dag  ved Øyslebø ungdomsskole.

20220608_193104

Juleball ble til sommerball

Heller ikke i 2021 ble det mulig å arrangere juleball på grunn av koronarestriksjonene. I stedet inviterte 9. klasse til sommerball i juni.

På tur ut til Utøy med M/S Thorbjørn.

På fredreise i Norge

Ungdomsskolen har i en årrekke reist på fredsreiser til konsentrasjonsleirer i Polen og Tyskland. Pandemien gjorde det umulig med reiser de to foregående årene. Dette skoleåret var det håp om å få til en normal fredsreise igjen, men slik ble det likevel ikke. For mye var fortsatt for usikkert i forhold til koronasituasjonen. En mellomløsning ble å reise på fredreise i Norge. 10. klasse har levert denne rapporten om sin tur i perioden 4. - 8. april.

Toledo 2

Endelig fysisk elevutveksling!

I ei tid med koronapandemi har det vært vanskelig å drive elevutvekslingsprosjekt sånn som det var ment å være. Heldigvis har vi kommet over i en ny fase da det er mulig å reise igjen.

Nomeheia19

Virtual exchange for åttende trinn

Øyslebø ungdomsskole er med i et skolepartnerskap der man samarbeider med en skole i Ocaña, Spania og en skole i Oostkamp, Belgia. Temaet for samarbeidet er å skape bevissthet for klimaendringene og fokusere på at den enkelte kan gjøre en forskjell. Etter planen skulle vi sendt ni elever på utveksling til Spania denne uka, men korona har satt en stopper for det. Alternativet ble en virtuell utveksling der vi har møttes via skjerm og jobbet med de samme oppgavene.

Dette er koronareglene som gjelder for barn under 18 år nå

20. desember vedtok formannskapet en lokal forskrift om smittekarantene som gjelder for barn under 18 år. Dette gjelder alle nærkontakter, også de som ikke er husstandsmedlemmer eller tilsvarende nære. I praksis betyr det for eksempel at barn og unge som får smitte i sin avdeling eller sin klasse i barnehage eller skole, må i karantene. Forskriften gjelder til 20. januar.

9. klasse i karantene

Alle elever på 9. trinn er satt i karantene etter at en elev har testet positivt på korona.

Elevene vil ha hjemmeskolen til og med torsdag. Elever som har en negativ hurtigtest torsdag ettermiddag, vil kunne vende tilbake til skolen på fredag.

Elevene vil være i fritidskarantene i 7 døgn. Dersom en ny hurtigtest er negativ mandag ettermiddag, vil fritidskarantenen avsluttes.

20210827_124407

10. klassinger gjenskaper nytt og miljøvennlig Øyslebø

Tenk deg at det verst tenkelige inntreffer. En enorm mengde nedbør får en kraftverksdemning i Åseral til å kollapse. Vannet fosser nedover dalen og treffer Øyslebø med en voldsom kraft. Alt av bygninger feies bort av vannet og videre nedover dalen med elva.

Edyta og avdelingsleder Audun Nøkland koronahilser på hverandre under vitnemålsutdelingen.

Farvel til 10. klasse - med koronahilsen

Med lettelse i koronareglene ble det likevel en skikkelig avskjedsfest for 10. klasse. Dermed kunne Edyta ta imot sitt vitnemål med albuhilsen.

En gruppe fra 10. klasse klar til paintball-slag.

Avslutningstur til Lista

10. klasse har vært på avslutningstur til Lista. Fornøyde elever og lærere rapporterer om variert og morsomt innhold.

Gøy med snø!

Onsdag i gymtimen lot 10.klasse kreativ dans være kreativ dans, og brukte heller timen på å ha det gøy i snøen på et jorde på Skjævesland.